Ontwikkelingen
- Een veranderende dienstverlening, de verdergaande digitalisering van aangiftes & aanvragen producten Burgerzaken en de toename van aantal reisdocumenten;
- Nastreven ambities en verder optimaliseren van onze interne en externe (digitale) dienstverlening, e.e.a. overeenkomstig uitgangspunten visie op dienstverlening;
- Voorkomen van document-, identiteits- en adresfraude;
- (Landelijke) Optimalisering en modernisering processen rondom verkiezingen.
Wat willen we bereiken?
- Privacy van onze ingezetenen waarborgen en document-, identiteits- en adresfraude voorkomen;
- Een optimale Basisregistratie personen (Brp), zodat het mogelijk is om op een goede wijze uitvoering te geven aan de wettelijk voorgeschreven taken, zoals afgifte van (internationale) uittreksels Brp, het in behandeling nemen van en de uitgifte van rijbewijzen en reisdocumenten, het bijhouden van en de afgifte van uittreksels Burgerlijke Stand;
- Onze dienstverlening op het gebied van Burgerzaken via verschillende kanalen aanbieden (fysiek, digitaal en telefonisch). Hierbij worden de landelijke ontwikkelingen nauwlettend gevolgd;
- Verkiezingen organiseren die goed toegankelijk zijn voor onze kiezers.
Wat gaan we daarvoor doen?
- We gaan de (digitale) dienstverlening klantvriendelijker maken en nog meer uitbreiden;
- Doorontwikkeling binnen het werkveld Burgerzaken door o.a. te investeren in opleidingen en trainingen voor de medewerkers en het bijwonen van de nodige Burgerzakenbijeenkomsten. Extra aandacht zal besteed worden aan functioneel beheer van de verschillende applicaties;
- Continueren deelname aan de LAA (Landelijke Aanpak Adresfraude);
- Voor het goed organiseren van de verkiezingen volgen we de landelijke ontwikkelingen en bijeenkomsten/trainingen.